Kamarátka voda
Je nespochybniteľným faktom že pobyt vo vode má pre deti
svoj význam z hľadiska rozvoja psychomotoriky, otužovania, nadväzovania
prvých sociálnych kontaktov.
Len rodičia nesmú očakávať, že dieťa sa prvom plaveckom kurze
ihneď naučí plávať.Chce to len čas a trpezlivosť.
Keď dieťa vidí čo robia tie ostatné deti, že sú v bazéne šťastné,
postupne začne tomu prostrediu a trénerom dôverovať.
Ak dieťa odmieta akúkoľvek činnosť, v období vzdoru ide o čistý truc.
Ak je rodič múdry, dostatočne tvrdohlavý a vytrvá,
dieťa si to po čase samo rozmyslí.
Deti sa naučia kamarátiť s vodou.
Na samotné učenie sa plávať, si treba počkať do predškolského a ml.školského
veku, keď sú na to z hľadiska bio-psycho-sociálneho rozvoja najvhodnejšie
podmienky. V súčastnosti chceme všetko akosi veľmi rýchlo.
Podľa mojich dlhoročných skúseností s plávaním detí ako aj výskumov
plaveckých odborníkov, vhodný vek na nácvik techniky plávania je 5- 7 rokov.
Dovtedy je vhodné vodu využívať na hranie sa detí.
Aktívny pohyb pre deti je dôležitý a prirodzený a v spojení s vodným prostredím
so sebou prináša výnimočné emócie.
Pohyb rozvíja psychiku a psychika rozvíja pohyb.
A preto športovanie detí by malo byť hlavne o hodnotách
a nie o výkonoch !