Kamarátka voda

08.09.2018 15:24

Je nespochybniteľným faktom že pobyt vo vode má pre deti

svoj význam z hľadiska rozvoja psychomotoriky, otužovania, nadväzovania

prvých sociálnych kontaktov.

Len rodičia nesmú očakávať, že dieťa sa prvom plaveckom kurze

ihneď naučí plávať.Chce to len čas a trpezlivosť.

Keď dieťa vidí čo robia tie ostatné deti, že sú v bazéne šťastné,

postupne začne tomu prostrediu a trénerom dôverovať.

Ak dieťa odmieta akúkoľvek činnosť, v období vzdoru ide o čistý truc.

Ak je rodič múdry, dostatočne tvrdohlavý a vytrvá,

dieťa si to po čase samo rozmyslí.

Deti sa naučia kamarátiť s vodou.

Na samotné učenie sa plávať, si treba počkať do predškolského a ml.školského

veku, keď sú na to z hľadiska bio-psycho-sociálneho rozvoja najvhodnejšie

podmienky. V súčastnosti chceme všetko akosi veľmi rýchlo.

Podľa mojich dlhoročných skúseností s plávaním detí ako aj výskumov

plaveckých odborníkov, vhodný vek na nácvik techniky plávania je 5- 7 rokov.

Dovtedy je vhodné vodu využívať na hranie sa detí.

Aktívny pohyb pre deti je dôležitý a prirodzený a v spojení s vodným prostredím

so sebou prináša výnimočné emócie.

Pohyb rozvíja psychiku a psychika rozvíja pohyb.

A preto športovanie detí by malo byť hlavne o hodnotách

a nie o výkonoch !